ATR oraz Abelo poinformowali o wykorzystaniu opcji oraz zamianie zamówienie złożonego w 2023 r. Lessor rozszerzył swoje zamówienie o kolejne trzy ATR-y 72-600, a także zamienił swoje pierwotne zamówienie na 10 samolotów w wariancie krótkiego startu i lądowania ATR 42 STOL na pięć maszyn 42-600 oraz pięć 72-600.
Warto przypomnieć, że w listopadzie ub.r.
ATR wstrzymał rozwój samolotu 42-600S w wariancie krótkiego startu i lądowania (Short Take-Off and Landing - STOL). Decyzja ta została podjęta po dogłębnym przeglądzie rynku i w świetle utrzymujących się problemów w łańcuchu dostaw.
Najnowsza decyzja Abelo, sfinalizowana pod koniec 2024 r., podkreśla potwierdzone zainteresowanie regionalnego rynku lotniczego segmentem 50-miejscowych samolotów turbośmigłowych, w którym Abelo od dawna wykazuje silną obecność i przewiduje znaczące możliwości wymiany flot m.in. wśród swoich obecnych leasingobiorców.
- Abelo dąży do zapewnienia zrównoważonej łączności regionalnej poprzez promowanie samolotów turbośmigłowych jako rozwiązania niskoemisyjnego. Dywersyfikując naszą flotę o samoloty ATR 42-600 i 72-600 oraz dodając trzy nowe 72-600, nadal zapewniamy naszym klientom wyjątkową wydajność, obniżoną emisję i większy komfort pasażerów - powiedział Stephen Gorman, dyrektor generalny Abelo.
Natomiast trzy dodatkowe ATR 72-600 pochodzą z wykorzystania trzech z 10 opcji ogłoszonych wraz z
zamówieniem podczas Dubai Airshow 2023.
- Dzięki zabezpieczonym do 2029 r. slotom na dostawy, ta rozbudowa floty potwierdza długoterminową współpracę między ATR i Abelo oraz podkreśla naszą wspólną wizję poprawy łączności regionalnej i zapewnienia pasażerom najwyższej klasy i bezpiecznego transportu lotniczego. Te dodatkowe ATR-y 42 i 72 umożliwią Abelo dalsze skuteczne dopasowywanie popytu na samoloty - powiedziała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.
ATR ujawni dodatkowe zamówienia złożone jeszcze w ubiegłym roku w ramach wyników za cały rok 2024 w nadchodzących tygodniach.